VIštytis

VIskas apie Vištytį

  • Padidinti šriftą
  • Šrifto dydis p/nutylėjimą
  • Sumažinti šriftą

* " ... Dwissit (19) deme flize ... " - Vištyčio ežeras ar Juodupė?

Email Spausdinti PDF

Photobucket

Photobucket Daugelyje istorinių šaltinių minima kad Vištyčio vardas pirmą kartą buvo paminėtas kryžiuočių karo kelių aprašuose (Wegebericht Nr. 57) 1384 metais. Ten yra toks sakinys "... das dritte nachtleger wirt bi eyme zee, der heisz der Gowayzen (18), das virde nachtleger wirt vff der Dwissit (19) deme flize, das vumffte nachtleger wirt vff eyme vlize, das heisz Possuutna (19), das sechzte nachtleger wirt vff eyme zee, der heisz Wezezen (20), das sebende nachtleger [690] wirt vff der Suppen (1), das achte nactleger wirt vff eyme flyze, das heisz Palle (2), das nunde nachtleger wirt vff eyme flize, das heisz Laksde (3)...". Tačiau čia mininimas ne ežeras (See ar zee, kaip Vižainio ežeras" - "zee, der heisz Wezezen..."), o "...der Dwissit (19) deme flize (upė, kitur rašoma "flyze")...". Aišku, kad ketvirta kryžiuočių žvalgų nakvynė buvo prie ne prie ežero, bet prie upės kurią ją vadino Dwissit. Kas tai per upė ši "Dwissit deme flize"? tai galėtų būti Pissa, Vižainė, Juodupė...gal dar Angrapa, Rominta? Ši upė yra ko gero Juodupė: Joduppe (vok.), Čiornaja (Река Черная (rus.), Černica (lenk.). Ji įteka į Vištyčio ežerą pietuose, dabartinėje Kaliningrado srityje. Kaip nekeista, rusai dar šią upę vadina "Čiornaja Vištynka" (Vištytenka). Taigi kryžiuočiai savo aprašuose paminėjo ne Vištyčio ežerą, o Juodupę. Skaitykite viską.


" ... Dwissit (19) deme flize ... " - Vištyčio ežeras ar Juodupė?

Photobucket

*** Daugelyje istorinių šaltinių minima kad Vištyčio (Vištyčio ežero) vardas pirmą kartą buvo paminėtas kryžiuočių karo kelių aprašuose (Wegeberichtuose, butent Nr. 57) 1384 metais (2009 metais bus 625 metai). ten yra toks sakinys "... das dritte nachtleger wirt bi eyme zee, der heisz der Gowayzen (18), das virde nachtleger wirt vff der Dwissit (19) deme flize, das vumffte nachtleger wirt vff eyme vlize, das heisz Possuutna (19), das sechzte nachtleger wirt vff eyme zee, der heisz Wezezen (20), das sebende nachtleger [690] wirt vff der Suppen (1), das achte nactleger wirt vff eyme flyze, das heisz Palle (2), das nunde nachtleger wirt vff eyme flize, das heisz Laksde (3)...". Tačiau čia mininimas ne ežeras (See ar zee, kaip Vižainio ežeras" - "zee, der heisz Wezezen..."), o "...der Dwissit (19) deme flize (upė, kitur rašoma "flyze")...". Aišku, kad ketvirta kryžiuočių žvalgų nakvynė buvo prie ne prie ežero, bet prie upės kurią ją vadino Dwissit. Kas tai per upė ši "Dwissit deme flize"? tai galėtų būti Pissa, Vižainė, Juodupė...gal dar Angrapa, Rominta? Ši upė yra ko gero Juodupė: Joduppe (vok.), Čiornaja (Река Черная (rus.), Černica (lenk.). Ji įteka į Vištyčio ežerą pietuose, dabartinėje Kaliningrado srityje. Kaip nekeista, rusai dar šią upę vadina "Čiornaja Vištynka" (Vištytenka). Taigi kryžiuočiai savo aprašuose paminėjo ne Vištyčio ežerą, o Juodupę. --->> Skaitykite viską.

Atnaujinta Pirmadienis, 07 Vasaris 2011 16:43  
Mes turime 61 svečius online
Turinio peržiūrėjimai : 7608216
Naktį griežles stebėjusiam N.Paškauskui teko teisintis prieš pareigūnus.

 

   Štai neseniai su mūsų parko ekologu atvažiavę stebėti griežlių sustojome, žiūrime – kažkoks nedidelis padaras žolėje bėginėja. Čia pat išlindo antras, trečias... Įsižiūrėjome – ogi lapiukai! Matyt, motina buvo palikusi vaikus ir ištraukusi į medžioklę. Keisčiausia, kad matydami automobilio žibintų šviesas lapiukai ėmė bėgti link mūsų. Kai pamačiau atskuodžiantį žvėrelį, vos spėjau pakelti koją – atlėkęs lapiukas tik brūkštelėjo man per kulną, tada atsitrenkė į automobilio ratą ir apsivertė kūlvirsčiu. Žiūrėjome su kolega akis išpūtę – pirmą kartą gamtoje iš taip arti matėme lapes. Dar pasijuokėme, kad nesunkiai galėtume susirinkti visus tris ir parsivežti namo – taip drąsiai jie su mumis „bendravo“. Bet, žinoma, neėmėme, palikome pievoje laukti motinos.


Banners