VIštytis

VIskas apie Vištytį

  • Padidinti šriftą
  • Šrifto dydis p/nutylėjimą
  • Sumažinti šriftą
Vištytis prasideda čia ...

Sena gaisrinė mašina užgeso lemtingu momentu

Email Spausdinti PDF

 

  photo Vistytis_set0603mar_k71.jpg Šeštadienį pavakariais Vištyčio gyventojai A. Juozapavičiaus gatvėje virš Gintauto Balčiūno namo išvydo liepsnas. Kažkas nuskubėjo informuoti vos už kelių šimtų metrų esančią Vištyčio ugniagesių komandą, kiti puolė skambinti Bendrojo pagalbos centro (BPC) telefonu. Tačiau į gaisrą išsiruošusius gelbėtojus užklupo bėda: užgeso jų automobilis. Tuoj po nelaimės internete pasirodė vaizdai, kaip priešgaisrinę autocisterną stumia visas būrys jaunimo. Vis dėlto gyventojų padedami užvedę automobilį Vištyčio ugniagesiai netrukus buvo nelaimės vietoje ir pirmieji pradėjo gesinti ugnį. Po kurio laiko atvyko ir autocisternos iš Kybartų, Gražiškių, Vilkaviškio.

 Sena gaisrinė mašina užgeso lemtingu momentu

Eglė MIČIULIENĖ

Savaitgalį Vištyčio miestelyje kilęs gaisras ne tik nusinešė žmogaus gyvybę, bet ir dar kartą priminė apie skurdžią ugniagesių padėtį.

Stūmė vietiniai

Šeštadienį pavakariais Vištyčio gyventojai A. Juozapavičiaus gatvėje virš Gintauto Balčiūno namo išvydo liepsnas. Kažkas nuskubėjo informuoti vos už kelių šimtų metrų esančią Vištyčio ugniagesių komandą, kiti puolė skambinti Bendrojo pagalbos centro (BPC) telefonu.

Tačiau į gaisrą išsiruošusius gelbėtojus užklupo bėda: užgeso jų automobilis. Tuoj po nelaimės internete pasirodė vaizdai, kaip priešgaisrinę autocisterną stumia visas būrys jaunimo.

Vis dėlto gyventojų padedami užvedę automobilį Vištyčio ugniagesiai netrukus buvo nelaimės vietoje ir pirmieji pradėjo gesinti ugnį. Po kurio laiko atvyko ir autocisternos iš Kybartų, Gražiškių, Vilkaviškio.

Apmalšinus liepsnas iš pastato išneštas jo šeimininko kūnas. 67 metų vyriškis gyveno vienas. Pirminiais duomenimis, gaisras kilo dėl neatsargaus elgesio su atvira ugnimi. Kadangi namo šeimininkas rūkė, gali būti, jog kambaryje numetė neužgesintą nuorūką ar degtuką.

Siūlė pirkti mašiną

Vištyčio seniūnas Bronislavas Polita tvirtino tą šeštadienį važiavęs į Vilnių, tačiau sulaukęs skambučio apie situaciją miestelyje automobilį apsuko atgal. Seniūnas informavo ir Vilkaviškio rajono savivaldybės merą Algirdą Neiberką – šis, gavęs žinią, taip pat atvažiavo į Vištytį.

B. Polita pasakojo, kad ugnyje pražuvęs G. Balčiūnas nevengdavo išgerti, gyveno iš pašalpų, bet šiaip buvo ramus, nekonfliktiškas žmogus.

– Kaip tik penktadienį jis dėl maisto produktų buvo užsukęs į seniūniją, žadėjome plačiau pasikalbėti antradienį. Deja, jau nebereikėjo, – pasakojo seniūnas.

Tačiau situaciją, kai gaisre žuvo žmogus, anot B. Politos, ypač paaštrino sugedęs ugniagesių automobilis.

– Kas iš to, kad visi gaisrininkai aprūpinti naujomis uniformomis, bet važinėja antikvarine mašina? Pernai pats vežiau viršininkus į Lenkiją, radome pigią nenaują autocisterną tik už 2500 eurų – bet netiko. Atseit mažo pravažumo, nepavažiuos kaimo keliais. Betgi galėjo ją pastatyti antrame garaže, o ugniagesiai pagal iškvietimą patys būtų susigaudę, kuria mašina į kokį gaisrą važiuoti. Tačiau ne man priimti tokius sprendimus, – dėstė seniūnas.

Sugedo staiga

Savivaldybės ugniagesiams vadovaujantis rajono Priešgaisrinės tarnybos viršininkas Audronius Stroginis tvirtino, kad visi automobiliai kas rytą patikrinami, užvedami. Esą ir tą rytą nebuvo jokių gedimo požymių.

– Automobilis užgeso dėl staiga sugedusio akumuliatoriaus: įvyko trumpasis jungimas, sudegė akumuliatoriaus plokštelės. Tai – techninis gedimas, kuris gali įvykti kiekviename automobilyje, – man pačiam taip buvę net ir su garantiniu akumuliatoriumi. To nenuspėsi. O situacija buvo tokia: kai kaimo žmonės atbėgę į gaisrinę pranešė apie nelaimę, vyrai užsikūrė mašiną ir jau ruošėsi važiuoti. Bet tuo momentu apie gaisrą pranešti jiems paskambino iš BPC. Bekalbant telefonu neįšilusi mašina užgeso ir antrą kartą jos užvesti nepavyko, – pasakojo A. Stroginis.

Kas iš to, kad gaisrininkai aprūpinti naujomis uniformomis, bet važinėja antikvarine mašina?

Nors žmonių padedami ugniagesiai mašiną užvedė, gaisre išliejus vandenį ir susiruošus jo važiuoti atsivežti iš ežero autocisterna vėl užgeso. Tada su vietinių žmonių pagalba dar kartą užvedę automobilį gaisrininkai jo daugiau nebegesino.

Vištyčio ugniagesiai gaisravietėje budėjo ilgiausiai – grįžo tik po 23 val.

Pastebėta vėlai

A. Stroginio teigimu, BPC skambutis Vištyčio ugniagesių komandai užfiksuotas 17.05 val., o į gaisrą gelbėtojai atvyko 17.08 val., taigi – per 3 minutes. Kita vertus, net ir atvykę dar greičiau eiti į degančio namo vidų Vištyčio ugniagesiai neturėjo nei teisės, nei galimybių: specialius kvėpavimo aparatus turi tik Vilkaviškio ir Kybartų gelbėtojai.

Įvykį tyrę pareigūnai teigė, jog ugnis greičiausiai buvo pastebėta gaisrui gerokai „įsibėgėjus“ ir vyriškio bet kokiu atveju išgelbėti jau nebūtų pavykę. Namo šeimininkas langus buvo aptraukęs plėvelė, tad viduje pasklidusių dūmų kurį laiką niekas galėjo ir nepastebėti.

Beje, vyriškis ir buvo rastas netoli lango – greičiausiai dūmus pajutęs žmogus mėgino ištrūkti į lauką, bet užduso nuo smalkių.

 Beviltiškai senos

Kaimo ugniagesių viršininkas šį incidentą pavadino rimtu įspėjimu, kad būtina imtis automobilių parko atnaujinimo. A. Stroginis jau ne kartą yra sakęs, jog autocisternos – beviltiškai nusenusios.

Tiesa, Vištyčio ugniagesių komandos (UK) automobilis GAZ-53 yra pats „jauniausias“, pagamintas 1988 metais – taigi, jam dar „tik“ 29 metai. O, pavyzdžiui, Rausvės UK važinėja su 43 metų autocisterna.

– Esame turbūt vienintelis rajonas Lietuvoje, kur visi penki kaimo komandų automobiliai – tik GAZ-53. Vyrai stengiasi, patys tas mašinas remontuoja ir tik jiems reikia dėkoti, kad tos dar apskritai važiuoja, – kalbėjo A. Stroginis.

Anot viršininko, pernai buvo galimybė dalyvauti bendrame projekte su Lenkija ir atsinaujinti automobilių parką, bet tam negaustas valdžios „palaiminimas“.

Vertina blogai

Tiek A. Stroginis, tiek Vilkaviškio rajono meras Algirdas Neiberka sakė, jog lenkiška priešgaisrinė autocisterna, apie kurią kalbėjo B. Polita, mūsų sąlygomis netiko.

– Tas automobilis iš pradžių atrodė tinkamas, tačiau paaiškėjo, kad jis tikrai blogo pravažumo. Jo vandens talpa didelė, taigi svoris irgi didelis, bet mašina varoma vienu tiltu, siurblys be vakuumo. Klampiu žvyrkeliu su tokia mašina niekur nenuvažiuosi. O kai vykdami į gaisrą ugniagesiai užklimps, ir vėl pateksime į keblią situaciją, – aiškino A. Neiberka.

Vištyčio ugniagesiai į gaisrus vyksta gana retai, iš mūsų rajono komandų jie gauna mažiausiai iškvietimų, o važiuoti daugeliu atvejų tenka ne asfaltu, bet kaimo keliukais. Taigi buvo nutarta, jog pirkti ir laikyti nenaudojamą automobilį yra netikslinga.

Dėl bendro tarptautinio projekto, anot mero, buvo tik kalbėta, bet raštu Savivaldybės administracijai nieko pateikta nebuvo.

– Pati Priešgaisrinė tarnyba turėjo rašyti paraišką bei projektą ir raštu kreiptis į Savivaldybės tarybą dėl Savivaldybės prisidėjimo prie projekto įgyvendinimo. Bet to padaryta nebuvo, – tvirtino A. Neiberka.

Antradienį vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas viešai pareiškė, kad situaciją jis vertina labai blogai ir kad gelbėtojai privalo būti pasiruošę kiaurą parą. Ministras tvirtino, jog turi būti atliktas patikrinimas, ar ugniagesiai šioje situacijoje padarė viską, ką privalėjo padaryti.

Kiek buvo padaryta, kad patys ugniagesiai turėtų normalias sąlygas atlikti savo pareigą, ministras neužsiminė.
 
Atnaujinta Antradienis, 25 Balandis 2017 17:19  
Mes turime 97 svečius ir 1 narį online
Turinio peržiūrėjimai : 5242367
Dėl ko karo gydytojui skauda širdį?

 

– "Afganistano daktaras" – jau trečia jūsų knyga? Joje daug autentiškų ir autobiografinių motyvų?

– Taip, trečia. Pirmąjį romaną "Miestelis, kuris buvo Jo" pradėjau rašyti Afganistane 2005 m., o baigiau Lietuvoje tik 2013-aisiais. 2015 m. kartu su kitais autoriais išleidau 1 500 puslapių dvitomę monografiją "Vištytis". Aš buvau ir straipsnių autorius, ir vyriausiasis redaktorius. Medžiagą šioms dviem knygoms kaupiau dvylika metų. Romaną "Afganistano daktaras" visai pagrįstai galima laikyti pirmojo romano tęsiniu. Jame daug autentikos – įvykių, aplinkybių, faktų, vietovių ir, be abejo, žmonių. Neįmanoma parašyti knygos apie Afganistaną, ten negyvenus. Nors, kita vertus, Petras Cvirka parašė "Frank Kruk", nematęs Amerikos. Bet tai visai kas kita...



Banners